Servis lyží a snowboardů
Provádíme kompletní servis lyží, běžek a snowboardů na profesionálních strojích Wintersteiger

Za kvalitním servisem není třeba jezdit do velkých měst

U nás naleznete vše co vaše lyže či snowboard potřebují...
-
Broušení a strukturování skluznic brusným kamenem
-
Broušení a úhlování hran keramickými kotouči
-
Voskování a leštění skluznic
-
Opravy - vyvařování skluznic
-
Montáže vázání
-
Elektronické seřízování vázání s tiskem potvrzení pro kurzy a pojišťovny
Sjezdová vázání seřizujeme pomocí nejmodernějšího zařízení
MONTANA Jetbond
Toto špičkové zařízení automaticky vypočítá dle zadané výšky, váhy, lyžařské zdatnosti a věku lyžaře potřebnou vypínací sílu vašeho vázání. Obsluha stroje nastaví správné údaje na špičce a patě vašeho vázání a stroj již pak sám oboustranně přeměří špičku a vypínací sílu paty při správném nastavení vázání. Stroj přitom pomocí kyvného ramene zasunutého v botě simuluje lyžařovy pohyby a případný pád.
Stroj vytiskne zároveň protokol o seřízení - Pozor, jiná potvrzení než strojové jsou neplatné !!!
(Pozor na servisy, které takovýmto zařízením nedisponují a vaše vázání nastavují jen podle tabulek bez následného přeměření. Takto seřízené vázání vás nejen že neochrání, ale také v případě úrazu některé pojišťovny u nás i v zahraničí nemusejí uznat případné pojistné plnění.)

Pro seřízení vázání je třeba přinést spolu s lyžemi i jednu botu a znát váhu, výšku, věk a lyžařovu zdatnost
Veškeré servisní úkony provádíme většinou do 1 až 3 prac.dnů.
Pokud je to časově možné, provádíme servis i na počkání, včetně seřizování sjezd.vázání na elektronickém stroji - a to bez příplatku !!!
Ceník servisu lyží a snowboardů
SJEZDOVÉ LYŽE
|
Dětské lyže - do 130cm |
Dospělé |
Malý servis - Základní
broušení skluznic a hran na brusném pásu, voskování + leštění
|
190 Kč |
250 Kč |
Malý servis - Standard
broušení skluznic na brusném kameni, finální šikmá struktura, broušení a úhlování bočních + spodních hran na brusném pásu, voskování + leštění
|
290 Kč |
350 Kč |
Malý servis - TOP Doporučujeme (nejlepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost)
broušení skluznic na brusném kameni, finální šikmá struktura, broušení a úhlování bočních + spodních hran keramickými kotouči, voskování + leštění
|
330 Kč |
390 Kč |
Velký servis
malý servis + vyvaření rýh na skluznici do 5 cm
|
+100 Kč |
+100 Kč |
Extra velký servis
malý servis + rozsáhlé vyvaření rýh na skluznici nad 5cm
|
+200 Kč |
+200 Kč |
BĚŽECKÉ LYŽE
|
Malý servis
broušení skluznic na brusném kameni, finální šikmá struktura, voskování + leštění
|
|
270 Kč |
Velký servis
malý servis + vyvaření rýh na skluznici do 5 cm
|
|
+100 Kč |
Extra velký servis
rozsáhlé vyvaření rýh na skluznici nad 5cm
|
|
+200 až 400 Kč |
SNOWBOARD
|
Malý servis
broušení skluznic na brusném tunning pásu, broušení a úhlování bočních + spodních hran na brusném pásu, voskování + leštění
|
|
350 Kč |
Velký servis
malý servis + vyvaření rýh na skluznici do 5 cm
|
|
+100 Kč |
Extra velký servis
rozsáhlé vyvaření rýh na skluznici nad 5cm
|
|
+200 až 400Kč |
Skluznice snowboardu brousíme pouze bez vázání !!! Za demontáž a zpětnou montáž účtujeme příplatek 50,-Kč
|
|
+50 Kč |
OSTATNÍ SERVISNÍ ÚKONY
|
Broušení a úhlování bočních hran lyží nebo snowboardu brusným pásem
|
|
80 Kč |
Broušení a úhlování bočních + spodních hran lyží keramickými kotouči
|
|
150 Kč |
Voskování Lyží nebo SNB horkým voskem, včetně vyleštění
|
|
100 Kč |
Seřízení sjezd.vázání na elektronickém stroji Montana Jetbond + tisk protokolu
|
|
90 Kč |
Montáž běžeckého vázání - navrtání
|
|
150 Kč |
Montáž sjezdového vázání - navrtání
|
|
250 Kč |
Montáž SNB vázání
|
|
80 Kč |
Montáž desek pod sjezdové vázání - navrtání
|
|
150 Kč |
Montáž nebo posun sjezd.vázání na systémové liště
|
|
50 Kč |
Posun části sjezd.vázání (špička nebo pata) - převrtání
|
|
150 Kč |
Vsazení hmoždinky pro vytržený šroub vázání
|
|
30 Kč |
Výsek skluznice - 1x vyseknutí a vlepení skluznice
|
|
250 Kč |
lepení rozlepené skluznice, lyže, vytržené hrany atd.
|
|
100 až 800 Kč |
Všechny uvedené ceny jsou včetně DPH 21%
Platnost ceníku od 1.3.2018
Proč je třeba servis?
Ani ta nejlepší skluznice na lyžích nebo snowboardu nevydrží věčně. Led a kameny poškrábou skluznici a poničí hrany. Tím se velmi výrazně snižuje schopnost lyží a snowboardu zatáčet a klouzat, což znamená, že musíte vynaložit větší sílu a rychleji se unavíte.
Profesionálně provedený servis vrátí Vašim lyžím a snowboardům původní jízdní vlastnosti.
Ověřte si sami
Při postavení lyží na hranu na zledovatělé sjezdovce lyže podkluzují a ztrácíte nad nimi kontrolu.
Řešení - je třeba nabrousit hrany
Při jízdě na mírném svahu lyže zadrhávají, ostatní Vám ujíždějí, na skluznici se Vám lepí sníh a od hran začíná skluznice vysychat (blednout)
Řešení - je třeba navoskovat skluznice
Skluznice je poškrábaná, objevují se na ní chloupky a celkově Vás lyže nebo snowboard neposlouchají jako dříve.
Řešení - provést celkový servis
Jak často servis?
Doporučujeme vždy před prvním lyžováním v sezóně, znovu přibližně po týdnu lyžování a na konci sezóny.
Zásadní poškození skluznice a hran by se měla kontrolovat po lyžování každý den a měla by být ihned opravena.
Vázání sjezdových lyží nechat odborně seřídit vždy na začátku sezóny.
Technologický postup broušení lyží a snowboardů
Abychom mohli garantovat dobře provedený servis, je důležité splnit posloupnost následujících servisních úkonů:
Čištění a oprava skluznice
Základní předbroušení a finální broušení
Úhlování boční hrany
Tuning spodní hrany
Impregnace a leštění
Čištění a oprava skluznice
-
Přebroušení plochy skluznice na brusném pásu (zr. 80 – 100) bez přítlaku slouží k odstranění starého vosku a zvýraznění potřebných míst budoucí opravy.
-
Pro dokonalé odmaštění skluznice před její opravou použijeme odstraňovač vosku.
-
Mechanické vyčištění poškozené skluznice (škrábance a rýhy) zaručí dokonalé spojení nově natavovaného P–tex materiálu s původní skluznicí.
-
Použitím ručních pistolí nebo strojních extruderů nanášíme na plochu skluznice pouze nezbytnou vrstvu taveného polyethylenu. Takto natavená plocha může být okamžitě broušena na brusném kameni, aniž by bylo zapotřebí její zbroušení ručním nářadím.
Základní předbroušení a finální broušení
Základní předbroušení
Ideální optickou rovinu skluznice a spodní hrany docílíme pouze broušením pomocí brusného kamene s konstantním přítlakem a rychlostí posuvu. Dosažení ideální optické roviny je předpokladem pro přesné úhlování hrany – geometrie hrany.
- Zpravidla používáme základní lineární strukturu střední hrubosti, slouží k většímu odběru materiálu z plochy skluznice i hrany (individuálně dle potřeby) a zároveň k odstranění navařeného polyetylenu.
- Broušením na brusném kameni docílíme nejlepší kluznou vlastnost skluznice. Pouze brusný kámen nabízí různé variace finálních struktur (závodní servis).
Porovnání výsledků broušení na brusném pásu / kameni:
Brusný pás |
Brusný kámen |
---|
Plošné broušení skluznice |
Absolutní rovina broušení plochy skluznice |
Skluznice je „chlupatá“ |
Hladká plocha skluznice |
Náhodná struktura – pás |
Přesná struktura s volitelnými parametry |
Průměrná kluzná vlastnost |
Excelentní kluzná vlastnost po dlouhou dobu |
Finální broušení
- Na ideálně rovnou plochu skluznice „rýsujeme“ finální strukturu opět použitím brusného kamene s obměnou otáček jeho rychlosti, rychlosti posuvu a přestavění povrchové struktury – orovnání kamene diamantem.
- Dle charakteru lyže volíme adekvátní typ požadované struktury – lineární, kombinované a nebo variální.
- Na základě změny parametrů jednotlivých proměnných – řezná rychlost, advance a rychlost diamantu, brusná rychlost kamene, rychlost posuvu, nastavení tlakové křivky pro broušení plochy – jsme dále schopni ovlivnit tvar, hrubost a sklon jednotlivých šrafů – „banánků“ (základní skladba struktury).
- Jednotlivé struktury se dělí na hrubé, střední a jemné.
- Pro kombinované a variální struktury (závodní program) je důležité dokonalé vyhlazení plochy použitím nižších otáček broušení s minimálním advancem diamantu a nižší rychlosti posuvu slouží k dokonalému vyhlazení skluznice po základním předbroušení a zároveň přípravě pro strukturu závodní.
- Závodní struktura je rýsovaná pouze jednosměrným broušením špička – patka, 1 cyklus.

Úhlování boční hrany
- Úhel boční hrany závisí na typu a charakteru použití lyže/snowboardu, zkušenosti uživatele a tvrdosti podložky.
- Boční úhlování hrany – základní úhlování se provádí pomocí brusného pásku v rozsahu 89 – 87°. Správně volený úhel zabezpečuje dokonalému kontaktu hrany se sněhovou podložkou v průběhu celého oblouku v závislosti na charakteru lyže.
- Všeobecnou podmínku úhlování hrany musí splňovat celkový úhel hrany, který není nikdy větší než 88,5°.

- Pravidelně úhlovaná hrana v celé její délce (od špičky k patě) je pouze dosažitelná při broušení hrany brusným páskem přes kluznou keramickou podložku.
Kluzná keramická podložka

- Plnohodnotný carvingový efekt = přesně zúhlovaná hrana v celé její délce od špičky k patě.
- Geometrie kluzné podložky zaručuje konstantní úhel broušení boční hrany.
- Proměnlivá rychlost = kontrolovatelná účinnost broušení.
- Konstantní odběr materiálu z plochy hrany vč. boční ochranné lamely hrany.
- Minimální hloubka narušení hrany díky různým hrubostím brusného pásku.
- Po broušení vznikne horizontální struktura hrany.
Tuning spodní hrany
- Konstantní odklon – tuning spodní hrany směrem od podložky je možný pouze na základě přesné roviny skluznice a hrany. Slouží k přenosu účinnosti bočního úhlu hrany na sněhovou podložku zejména při jízdě po hraně při carvingovém oblouku, zabraňuje nežádoucímu zařezávání hran.
- Tuning hrany se většinou provádí v rozsahu 0.5 – 1° pomocí paralelních brusných kamenů s konstantním úhlem sklonu, rychlosti posuvu a jeho tlaku.
- Podbroušením – vyleštěním spodní hrany zároveň odstraníme zbytkový otřep vzniklý při bočním broušení.
- Velikost odklonu záleží na počtu cyklů broušení a nebo tlaku posuvu.

Impregnace a leštění
- Samotné broušení je vždy velkým zásahem do jednotlivých pórů skluznice. Základní impregnace je zvláště potřeba k hloubkové ochraně póru a zajištění jeho elasticity.
- Ideálním způsobem nanášení vosku je prostřednictvím tepelné voskové lázně, díky které je skluznice schopna absorbovat co největší ale zároveň i nejnutnější množství vosku – při mazání za studena je tato schopnost vyloučena.
- Odstranění nadbytečného vosku z plochy skluznice provádíme mechanickým způsobem pomocí nylonových kartáčů a nebo filcových pásů pro polishing, které jsou dostatečně měkké tak, aby nepoškodily – neztupily vrchol úhlu hrany.
- V případě dobře zvolené a provedené strukturace skluznice je vosk chápán pouze jako sekundární proces pro impregnaci, nikoli jako způsob, jak docílit výrazné změny kluzných vlastností lyže.

Rotační kartáč je zahříván horkým vzduchem cca 100°C a zároveň napuštěn voskem. Funkcí druhého rotačního kartáče je leštění impregnovaného vosku z plochy skluznice.
Broušení hran keramickými kotouči
Nabízíme broušení hran lyží a snowboardů na stroji s keramickými kotouči. Broušení provádíme na stroji od firmy Wintersteiger. Mezi základní přednosti technologie broušení keramickými kotouči patří:
- Lyže výborně drží i na zledovatělém sněhu díky dokonalé geometrii, přesným úhlům broušení a jemnému hladkému povrchu hran.
- Lepší točivost.
- Hrany si zachovávají ostrost delší dobu.
Technologii broušení hran keramickými kotouči používá většina výrobců lyží při finální úpravě hran, předtím než lyže opustí továrnu. Broušením na stroji s keramickými kotouči proto vrátíte hranám jejich původní ostrost. Lyže budou znovu jako nové!
Srovnání tradiční technologie broušení hran brusným pásem s moderním broušením keramickými kotouči.
Tradiční technologie broušení hran brusným pásem se vyznačuje touto charakteristikou:
- Nepřesná geometrie hran.
- Zaoblená plocha hrany.
- Drsný povrch hrany a ostří.
Moderní technologie broušení hran keramickými kotouči se vyznačuje touto charakteristikou:
- Přesné úhly hran.
- Dokonalá rovinnost plochy hrany.
- Jemný,hladký povrch hrany a ostří.


