Provádíme kompletní servis lyží, bežek a snowboardů na profesionálních strojích WINTERSTEIGER
Skiservis je každoročně v provozu vždy od listopadu do března
Rakouská společnost Wintersteiger se specializuje na vývoj a výrobu servisních technologií pro lyže a snowboardy již od roku 1978. V současné době je nejsilnějším světovým výrobcem, podíl na světovém trhu se pohybuje okolo 70%. Wintersteiger vyvinul jedinečný, přesný a šetrný způsob broušení hran lyží a snowboardů pomocí keramických kotoučů, který si chrání patentem. Broušení hran na strojích Wintersteiger využívají přední výrobci lyží Atomic, Blizzard, Fischer, Völkl a další, ale také rakouský lyžařský národní tým a týmy USA, Kanady nebo Německa.
ZA KVALITNÍM SERVISEM NENÍ TŘEBA JEZDIT DO VELKÝCH MĚST
Díky modernímu strojnímu vybavení jsme schopni provést servis všech typů lyží a snowboardů za použití nejnovějších technologií
Patříme mezi servisy kategorie Wintersteiger Racing Service *****
PROVÁDÍME:
Broušení skluznice na pásu
Broušení skluznice na kameni (struktura)
Broušení a úhlování hran keramickými kotouči
Voskování skluznice za tepla
Opravy - vyvařování skluznic
Montáže a posuny všech typů vázání
Elektronické seřizování vázání s tiskem potvrzení pro kurzy a pojišťovny
Myslete na bezpečnost... Máte správně seřízené vázání? Věděli jste, že každé sjezdové vázání by mělo být seřízeno minimálně 1x ročně?
Sjezdová vázání seřizujeme pomocí certifikovaného zařízení
JETBOND
Toto špičkové zařízení automaticky vypočítá dle zadané výšky, váhy, lyžařské zdatnosti a věku lyžaře potřebnou vypínací sílu vašeho vázání. Obsluha stroje nastaví správné hodnoty na špičce a patě vázání a stroj již pak sám přeměří jejich vypínací sílu. Stroj přitom pomocí kyvného ramene zasunutého v botě simuluje lyžařovy pohyby a případný pád.
Stroj zároveň vytiskne protokol o seřízení se všemi nastavenými parametry a výslednými hodnotami
Cena seřízení, včetně výstupního protokolu pro školy a pojišťovny 190,- kč
Upozorňujeme všechny lyžaře, že vázání nastavené jen ručně, podle orientačních tabulek bez následného otestování na diagnostickém stroji, nemůže být v žádném případě považováno za správně seřízené. Číselné hodnoty stupnice DIN na špičce a patě každého sjezdového vázání jsou pouze orientační a ve většině případech neodpovídají skutečným hodnotám a to ani v případě nového vázání. Takto nastavené vázání vás nejenže stoprocentně neochrání, ale také v případě úrazu některé pojišťovny nemusejí uznat případné pojistné plnění.
Pro seřízení vázání je třeba přinést spolu s lyžemi i jednu botu a znát váhu, výšku, věk a lyžařovu zdatnost
Lyžařská zdatnost se rozděluje do třech typů:
Typ 1 - začátečník
Typ 2 - středně pokročilý
Typ 3 - expert
Typ 1
Opatrný lyžař jezdící bez rizika na bezpečných svazích s malým až středním sklonem. Ovládá základy lyžařské techniky. Sem patří začátečníci a lehce pokročilí lyžaři.
TYP 2
Sportovní lyžař, středně pokročilý s dobrým základem lyžařské techniky a dobrou kondicí.
TYP 3
Rychlý a agresivní lyžař na těžkých svazích se středním až velkým sklonem.
Veškeré servisní úkony provádíme většinou do 1 až 5 prac.dnů
Pokud je to časově možné, provádíme servis i na počkání, včetně seřizování sjezd.vázání na elektronickém stroji
Ceník servisu lyží a snowboardů
SJEZDOVÉ LYŽE DĚTSKÉ - délka 70 až 129cm
Cena
Malý servis dětských lyží - ZÁKLADNÍ
broušení skluznic a hran na brusném pásu, voskování + leštění
290 Kč
Malý servis dětských lyží - TOPDoporučujeme
pro lyže od 90 do 129cm
(((velmi dobré jízdní vlastnosti a ovladatelnost + dokonale ostré hrany s prodlouženou životností)))
broušení skluznic na brusném kameni, finální lineární struktura, broušení a úhlování bočních + spodních hran keramickými kotouči, voskování + leštění
450 Kč
Velký servis
malý servis + zatavení rýh na skluznici do 5 cm
+ 150 Kč
Extra velký servis
malý servis + rozsáhlé zatavení rýh na skluznici nad 5cm
+ 300 Kč
SJEZDOVÉ LYŽE - délka 130cm a více
Malý servis - ZÁKLADNÍ
broušení skluznic a hran na brusném pásu, voskování + leštění
390 Kč
Malý servis - TOPDoporučujeme
(((velmi dobré jízdní vlastnosti a ovladatelnost + dokonale ostré hrany s prodlouženou životností)))
broušení skluznic na brusném kameni, finální lineární struktura, broušení a úhlování bočních + spodních hran keramickými kotouči, voskování + leštění
540 Kč
Malý servis - RACING
(((vhodné pro zkušené lyžaře, kteří chtějí z lyží vytěžit maximum))) broušení skluznic na brusném kameni, finální závodní šikmá struktura, broušení a úhlování bočních + spodních hran keramickými kotouči s možností volby úhlů - boční 89°, 88.5°, 88°, 87.5°, 87.5°, 86° - spodní 0,5°, 0,75°, 1°, 1.25°, 2°, hloubkové voskování + leštění
690 Kč
Velký servis
malý servis + zatavení rýh na skluznici do 5 cm
+150 Kč
Extra velký servis
malý servis + rozsáhlé zatavení rýh na skluznici nad 5cm
+300 Kč
BĚŽECKÉ LYŽE
Malý servis - ZÁKLADNÍ
broušení skluznic na brusném pásu, voskování skluzným voskem + leštění
broušení skluznic na brusném tunning pásu, broušení a úhlování bočních + spodních hran na brusném pásu, voskování + leštění
390 Kč
Malý servis - TOP Doporučujeme
(((velmi dobré jízdní vlastnosti a ovladatelnost + dokonale ostré hrany s prodlouženou životností)))
broušení skluznic na brusném tuning pásu, broušení a úhlování bočních + spodních hran keramickými kotouči, voskování + leštění
590 Kč
Velký servis
malý servis + zatavení rýh na skluznici do 5 cm
+150 Kč
Extra velký servis
rozsáhlé zatavení rýh na skluznici nad 5cm
+300 až 500Kč
Snowboardy brousíme pouze bez vázání !!! Za demontáž a zpětnou montáž účtujeme příplatek 100,-Kč
+100 Kč
OSTATNÍ SERVISNÍ ÚKONY
Voskování Lyží nebo SNB horkým voskem, včetně vyleštění
190 Kč
Voskování RACING hloubkové - lyží nebo SNB horkým voskem, včetně vyleštění (větší počet vosk. cyklů)
250 Kč
Broušení a úhlování bočních hran lyží nebo snowboardu brusným páskem
100 Kč
Broušení a úhlování bočních + spodních hran lyží nebo snowboardu brusným páskem
190 Kč
Broušení a úhlování bočních + spodních hran lyží nebo snowboardu keramickými kotouči
250 Kč
Seřízení sjezd.vázání na elektronickém stroji MONTANA JETBOND + tisk protokolu
190 Kč
Montáž nebo posun sjezd.vázání na systémové liště
150 Kč
Posun části sjezd.vázání (špička nebo pata) - převrtání
250 Kč
Montáž sjezdového vázání - navrtání
350 Kč
Montáž běžeckého vázání - navrtání
290 Kč
Montáž SNB vázání + nastavení
100 Kč
Montáž desek pod sjezdové vázání - navrtání
200 Kč
Vsazení hmoždinky pro vytržený šroub vázání
40 Kč
Výsek skluznice - 1x vyseknutí a vlepení skluznice
350 Kč
Lepení rozlepené skluznice, lyže, vytržené hrany atd.
200 až 800 Kč
Všechny uvedené ceny jsou včetně DPH 21%
Platnost ceníku od 1.11.2022
PROČ JE TŘEBA SERVIS?
Ani ta nejlepší skluznice na lyžích nebo snowboardu nevydrží věčně. Led a kameny poškrábou skluznici a poničí hrany. Tím se velmi výrazně snižuje schopnost lyží a snowboardu zatáčet a klouzat, což znamená, že musíte vynaložit větší sílu a rychleji se unavíte.
Profesionálně provedený servis vrátí Vašim lyžím a snowboardům původní jízdní vlastnosti.
OVĚŘTE SI SAMI
Při postavení lyží na hranu na zledovatělé sjezdovce lyže podkluzují a ztrácíte nad nimi kontrolu. Řešení - je třeba nabrousit hrany
Při jízdě na mírném svahu lyže zadrhávají, ostatní Vám ujíždějí, na skluznici se Vám lepí sníh a od hran začíná skluznice vysychat (blednout) Řešení - je třeba navoskovat skluznice
Skluznice je poškrábaná, objevují se na ní chloupky a celkově Vás lyže nebo snowboard neposlouchají jako dříve. Řešení - provést celkový servis
JAK ČASTO SERVIS?
Doporučujeme vždy před prvním lyžováním v sezóně, znovu přibližně po týdnu lyžování a na konci sezóny.
Zásadní poškození skluznice a hran by se měla kontrolovat po lyžování každý den a měla by být ihned opravena.
Vázání sjezdových lyží nechat odborně seřídit vždy na začátku sezóny.
Technologický postup broušení lyží a snowboardů
Abychom mohli garantovat dobře provedený servis, je důležité splnit posloupnost následujících servisních úkonů:
1. Čištění a oprava skluznice
2. Základní předbroušení a finální broušení
3. Úhlování boční hrany
4. Tuning spodní hrany
5. Voskování a leštění
1. Čištění a oprava skluznice
Základním krokem je vždy předbroušení skluznice na brusném pásu (zr. 80 – 100). Toto předbroušení je důležité pro odstranění starého vosku, odrezení spodních hran a zvýraznění potřebných míst budoucí opravy skluznice.
Pro dokonalé odmaštění skluznice před její opravou použijeme odstraňovač vosku. Mechanické vyčištění poškozené skluznice (škrábance a rýhy) zaručí dokonalé spojení nově natavovaného P–tex materiálu s původní skluznicí.
V případě potřeby opravy skluznice naneseme na poškozená místa roztavený polyethylen pomocí strojního extruderu. Přebytečný polyethylen odstraníme opět na stroji s brusným pásem, případně s brusným kamenem.
2. Základní předbroušení a finální broušení na brusném kameni
Základní předbroušení na brusném kameni
Ideální optickou rovinu skluznice a spodní hrany docílíme pouze broušením pomocí brusného kamene s konstantním přítlakem a rychlostí posuvu. Dosažení ideální optické roviny je předpokladem pro přesné úhlování hrany – geometrie hrany.
Zpravidla používáme základní lineární strukturu střední hrubosti, která slouží k většímu odběru materiálu z plochy skluznice i hrany (individuálně dle potřeby).
Broušením na brusném kameni docílíme nejlepší kluznou vlastnost skluznice. Pouze brusný kámen nabízí různé variace finálních struktur (závodní servis).
Porovnání výsledků broušení na brusném pásu / kameni:
Brusný pás
Brusný kámen
Plošné broušení skluznice
Absolutní rovina broušení plochy skluznice
Skluznice je „chlupatá“
Hladká plocha skluznice
Náhodná struktura – pás
Přesná struktura s volitelnými parametry
Průměrná kluzná vlastnost
Excelentní kluzná vlastnost po dlouhou dobu
Finální broušení na brusném kameni
Na ideálně rovnou plochu skluznice „rýsujeme“ finální strukturu opět použitím brusného kamene s obměnou otáček jeho rychlosti, rychlosti posuvu a přestavění povrchové struktury – orovnání kamene diamantem.
Dle charakteru lyže volíme adekvátní typ požadované struktury – lineární, kombinované a nebo variální.
Na základě změny parametrů jednotlivých proměnných – řezná rychlost, advance a rychlost diamantu, brusná rychlost kamene, rychlost posuvu, nastavení tlakové křivky pro broušení plochy – jsme dále schopni ovlivnit tvar, hrubost a sklon jednotlivých šrafů – (základní skladba struktury).
Jednotlivé struktury se dělí na hrubé, střední a jemné.
Pro kombinované a variální struktury (závodní program) je důležité dokonalé vyhlazení plochy použitím nižších otáček broušení s minimálním advancem diamantu a nižší rychlosti posuvu slouží k dokonalému vyhlazení skluznice po základním předbroušení a zároveň přípravě pro strukturu závodní.
Závodní struktura je rýsovaná pouze jednosměrným broušením špička – patka, 1 cyklus.
3. Úhlování boční hrany
Úhel boční hrany závisí na typu a charakteru použití lyže/snowboardu, zkušenosti uživatele a tvrdosti podložky.
Boční úhlování hrany – základní úhlování (předbroušení) se provádí pomocí brusného pásku v rozsahu 89 – 87°.
Všeobecnou podmínku úhlování hrany musí splňovat celkový úhel hrany, který není nikdy větší než 88,5°.
Konečnou úpravu hrany provedeme pomocí keramických kotoučů, které dodají hranám maximální ostrost a zároveň prodlouží interval dalšího broušení.
4. Tuning spodní hrany
Konstantní odklon – tuning spodní hrany směrem od podložky je možný pouze na základě přesné roviny skluznice a hrany. Slouží k přenosu účinnosti bočního úhlu hrany na sněhovou podložku zejména při jízdě po hraně při carvingovém oblouku, zabraňuje nežádoucímu zařezávání hran.
Tuning hrany se většinou provádí v rozsahu 0.5 – 1° opět pomocí keramických kotoučů
5. Voskování a leštění
Samotné broušení je vždy velkým zásahem do jednotlivých pórů skluznice. Voskování skluznice je zvláště potřeba k hloubkové ochraně póru a zajištění jeho elasticity.
Ideálním způsobem nanášení vosku je prostřednictvím tepelné voskové lázně, díky které je skluznice schopna absorbovat co největší ale zároveň i nejnutnější množství vosku – při mazání za studena je tato schopnost vyloučena.
Rotační válec stroje je zahříván horkým vzduchem cca 100°C a zároveň napuštěn voskem. Funkcí druhého rotačního válce je odtranění přebytečného vosku z plochy skluznice a její vyleštění.
V případě dobře zvolené a provedené strukturace skluznice brusným kamenem je vosk chápán pouze jako sekundární proces pro impregnaci, nikoli jako způsob, jak docílit výrazné změny kluzných vlastností lyže.
Co je broušení hran keramickými kotouči ?
Jde o patentovanou technologii firmy Wintersteiger, využívající k broušení bočních a spodních hran lyží a snowboardů keramické kotouče, které hrany dokonale vybrousí do požadovaného úhlu a zároveň jim dodají maximální ostrost.
Mezi základní přednosti technologie broušení keramickými kotouči patří:
Lyže výborně drží i na zledovatělém sněhu díky dokonalé geometrii, přesným úhlům broušení a jemnému hladkému povrchu hran.
Lepší točivost.
Hrany si zachovávají ostrost delší dobu.
Technologii broušení hran keramickými kotouči používá většina výrobců lyží při finální úpravě hran, předtím než lyže opustí továrnu. Broušením na stroji s keramickými kotouči proto vrátíte hranám jejich původní ostrost. Lyže budou znovu jako nové!
Srovnání tradiční technologie broušení hran brusným pásem s moderním broušením keramickými kotouči.
Základní broušení hran brusným pásem se vyznačuje touto charakteristikou:
Nepřesná geometrie hran.
Zaoblená plocha hrany.
Drsný povrch hrany a ostří.
Moderní technologie broušení hran keramickými kotouči se vyznačuje touto charakteristikou:
Přesné úhly hran.
Dokonalá rovinnost plochy hrany.
Jemný,hladký povrch hrany a ostří.
Rozdíl mezi broušením keramickými kotouči a základním broušením brusným pásem je detailně zobrazeno v grafech. Zde je patrné nepřesné úhlování hrany u brusných pásù, kde není možné docílit správné ostrosti hran. Navíc patentovaná metoda oscilace keramických kotoučů od firmy WINTERSTEIGER je zároveň velmi šetrná k hranám, kdy nedochází k nadměrnému odběru materiálu. Oscilaci používají všechny stroje firmy WINTERSTEIGER vybavené keramickými kotouči. Navíc je tato technologie doplněna o široký výběr úhlů, které vyhoví každému lyžaři.
Důkazem o výjimečnosti broušení hran keramickými kotouči je většina světových výrobců, které tuto technologii používají. Mezi ně patří značky jako jsou Atomic, Fischer, Blizzard, Rossignol, Salomon, Völkl a další.
Dále se technologie keramických kotoučů WINTERSTEIGER uplatňuje v závodním oddělení, kde nejlepší lyžaři světa využívají broušení keramickými kotouči, např. reprezentace Rakouska, Německa, Švédska a další.